1. Visų pirma tu turi nugalėti savo ego ir suvokti, kad bienalė yra organizuojama ne parodyti tavo paties, bet kitų darbams. Pastebėk, kad yra dar daugiau menininkų pasaulyje.
2. Parenk bienalę taip, kad pats norėtumei tokioje dalyvauti.
3. Bienalės tema turėtų atspindėti realias problemas, su kuriomis susidūrei dalyvaudamas pastarosiose keliose bienalėse.
4. Pasirink vietovę, dar neregėjusią panašaus pobūdžio renginių.
5. Surink ir paskleisk pačias linksmiausias ir absurdiškiausias istorijas apie tą vietovę.
6. Tiksliai numatyk konkretų adresatą, kurį nori atakuoti ir tuo pagrindu organizuok visą viešųjų ryšių kampaniją.
7. Kviesk žmones su kuriais norėtumei dirbti. Panaudok visus asmeninius kontaktus.
8. Niekada nekviesk žvaigždžių vien tik dėl jų statuso. Jos niekada nedirbs tavo idėjoms. Netgi, jei ir sugebėtumei gauti daugiau paramos bienalei, jų dalyvavimas tarnaus jėgoms, stovinčioms už jųjų nugarų ir jomis manipuliuojančioms.
9. Niekada netikėk institucijų patarimais. Tik viena bendradarbiavimo forma yra priimtina paimk iš jų pinigų daugiau, nei reiktų jų inkorporuotiems reikalavimams įvykdyti. Likusias lėšas panaudok jų interesų neutralizavimui. Jeigu tavo interesai sutampa su institucijos interesais tu kažką darai nekaip.
10. Stenkis išvengti jų teoretizuotų kalbų propagavimo bet kuria forma: paskaitos, tekstai, citatos, nuorodos; arba bent jau neutralizuok savo paties komentarais.
11. Atmink, kad ir ką bedarytumei, tu dirbi jiems ir jie bus tau dėkingi už bet kokį dėmesį jiems. Nesuk sau galvos dėl jų diskomforto jie niekada tau nemokės tiek, kad galėtų reikalauti tavo paklusnumo.
12. Jeigu nori gauti vietos valdžios paramą prižadėk jiems reginį.
13. Jeigu nori gauti valstybinės institucijos paramą prižadėk įvairiapusį renginio nušvietimą spaudoje, o ypač, tarptautinėje.
14. Jeigu nori dirbti su tarptautiniais fondais pasislėpk už lojalios ir patikimos institucijos sienų.
15. Visiems šiems trims atvejams neabejotinai pravers tavo lobistiniai sugebėjimai.
16. Jeigu dar turi kokių idėjų, dėl kurių nori surengti bienalę, panaudok jas menininkų pritraukimui. Nuostabu, jeigu šios prieštarautų aukščiau išvardintiems trims atvejams.
17. Tu turi tikėti ir pasitikėti menininkais, kuriuos kvieti į bienalę, ir jie padarys geriausia, ką gali. Niekada neatrinkinėk darbų diskutuok su kiekvienu menininku judviejų veikimo strategiją.
18. Bienalės katalogas visuomet turi nuorodas į galios struktūras. Skirtumas tik arba tu jas adoruoji, arba joms priešiniesi.
19. Katalogas tai būtinas elementas, kad bienalė taptų istorija. Atmink, žmonės labiausia įsidėmi atidarymo furšetus ir katalogus.
20. Katalogas tai pirmas žingsnis į sekančią bienalę.
21. Būk nuoširdus, kiek begali. Venk profesionalų tekstų spausdinimo kataloge.
22. Jeigu nieko nebeliko pasakyti daugiau tylėk. Bet tai nereiškia, kad neturėtumei suorganizuoti dar vienos bienalės po dvejų metų. Galų gale tai visuomet veiks tuos, kurie daug šneka.
AR TU IŠ TIESŲ TURI, KĄ PASAKYTI?
KAM?
[Redas Diržys. 2005. Alytus]
(Highly recommended to self-referential
artists)
1.
First
you have to do is to overcome your own ego and to realize that Biennial is to
be organized to show somebody elses but not yours artworks and also to realize
that there are some more artists in the world.
2.
The
format of the Biennial and priorities should be arranged in order you would
like to participate in it yourself.
3.
The
topic of the Biennial should be based on the real problems youve faced in the
last few biennials youve participated in.
4.
Choose
the site never used for such kind of events and not inhabited by your family
and /or you parents.
5.
Collect
and spread around the funny and absurd stories about the site.
6.
Carefully
choose the target people to be hit during the event and the main PR campaign to
be organized for.
7.
Invite
the people you would like to work with. Use all personal contacts you ever had.
8.
Never
invite the stars only because of their status. That never will work for you
even if youll get more funds because of their names all the profit will be
finally absorbed by the forces standing behind them.
9.
Never
trust to advises of the institutions only one form of compromise is
acceptable to use their money which should be twice or much bigger then to
cover the presentation of their promotional part. And to arrange the counter
part to it.
10.
Try
to avoid presentation of their theoretic discourse in whatever form: lectures,
texts; or at least neutralize it by your own commentaries.
11.
Remember,
you are working for them and youre the one to receive thanks from them. Dont
worry about their discomfort theyll never pay you enough to demand you to
listen at their reproaches.
12.
If
you tend to receive municipal recourses you should promise spectacle to them.
13.
If
you tend to receive money from the State promise press coverage and especially
international one.
14.
If
you want to receive international funds - you should hide yourself under the
institution and to prove its loyalty.
15.
In
all these three cases would be very helpful your lobbyist abilities.
16.
If
you have some more ideas to persecute with the topic of the biennial that
will work to gather the artists around. That does will be perfect if that ones
would contradict to the previous three.
17.
You
should trust the artists invited and to let them do things theyre planning to
do and theyll do their best. Never point to the work, but discuss the
strategy.
18.
The
catalogue of the Biennial points to those who hold the power either you
adoring them or criticizing.
19.
The
catalogue is the necessary point to attend the history for the biennial. Remember,
people mostly remember the opening parties and catalogues.
20.
The
catalogue is the first step to the next Biennial.
21.
Try
to be sincere as only youll be able. And try to avoid really professional
texts in the catalogue.
22.
If
there is nothing remaining to say better remain silent. But that doesnt
means that there is no need to arrange one more Biennial in two years. At least
there is a good opportunity to oppose to those who chattering too much.
DO YOU REALLY WANT SOMETHING TO SAY? WHOM
FOR?
[Redas Diržys. 2005. Alytus]